
MBA in
Mistr v odolnosti ve vzdělávání
Stefan cel Mare University of Suceava

Klíčová informace
Umístění kampusu
Suceava, Rumunsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Úvod
Společný magisterský program Erasmus Mundus v oblasti odolnosti ve vzdělávacích kontextech – EMJM FLOURISH je dvouletý inovativní magisterský program na plný úvazek, jehož cílem je vybudovat kapacitu pedagogů a odborníků z praxe při vytváření kontextů zvyšujících odolnost, které vybavují děti a mladé lidi nezbytnými zdroji a kompetence k efektivnímu řešení výzev v jejich vzdělávání a rozvoji.
Nabízí jej University of Malta (vedoucí partner), University of Crete, Řecko, University of Lisabon, Portugalsko a Stefan Cel Mare University, Suceava, Rumunsko a podporuje jej pět dalších přidružených partnerů, Dalhousie University, Kanada, Rijeka Univerzita v Chorvatsku, Univerzita v Pretorii v Jižní Africe, Univerzita v Orebro ve Švédsku, Univerzita v Sao Paolo v Brazílii a Evropské školicí centrum psychologie pro školy. Účastníci kurzu absolvují 4 mobility alespoň na 3 univerzitách udělujících titul.
Galerie
Osnovy
Během magisterského studia budou mít studenti možnost studovat následující předměty a budou schopni získat následující znalosti a porozumění:
Semestr 1. Oddělení poskytující oddělení: Centrum odolnosti a sociálně-emocionálního zdraví
- Resilience in human development - Tento studijní celek slouží jako úvod do celého magisterského programu a jeho cílem je představit rámec podpory zdraví a prevence; definovat povahu odolnosti; popsat různé teorie a modely odolnosti; identifikovat rizikové a ochranné faktory napříč různými systémy; a diskutovat o významu výchovy k odolnosti pro celkový rozvoj a růst dětí a mladých lidí.
Znalosti a porozumění: - na konci studia bude student schopen:
- Pochopit hlavní principy a principy vědeckého rámce podpory zdraví a prevence a jeho aplikace na duševní zdraví a pohodu dětí a mladých lidí
- Definujte odolnost a sledujte její vývoj od pojmu nezranitelnosti k
transakční pohled na individuální kontext - Kriticky zkoumat různé přístupy k odolnosti, jako je domov, komunita, pracoviště, zdraví a socioekonomický rozvoj, zkoumat a hodnotit hlavní teorie a modely odolnosti
- Identifikovat rizikové a ochranné faktory pro děti a mladé lidi před nepříznivými okolnostmi včetně traumatu, chudoby, etnických menšin a nucené migrace
- Kompetence a pedagogika ve výchově k odolnosti - Tento studijní celek poskytne účastníkům kurzu příležitost kriticky zvážit specifické postoje a dovednosti, které je třeba pěstovat u dětí a mladých lidí ve třídě i mimo ni, a také relevantní pedagogický přístup k těmto postojům a dovednostem. být získán. Resilienci nelze učit didakticky jen jako další doménu znalostí
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Porovnejte a porovnejte rozdíly mezi didaktickými a zážitkovými přístupy ve výuce a učení ve vztahu k výchově k odolnosti
- Popište a analyzujte využití přístupu SAFE v sociálně-emocionálním vyučování a učení
- Porovnejte a porovnejte různé metody hodnocení potřebné pro hodnocení znalostí, postojů a dovedností s odkazem na odolnost
- Kriticky popište dovednosti, které tvoří různé kompetence, včetně oblastí: Vztahy a komunikace, Růstové myšlení, Sebeurčení, Budování na silných stránkách a Přeměna výzev v příležitosti (Vypořádání se s nepřízní osudu, odmítnutí, rodinný konflikt, ztráta, šikana, změna a přechody).
- Plánování, implementace a vyhodnocování programů odolnosti - Tato studijní jednotka seznamuje se základními znalostmi a dovednostmi pro plánování, realizaci a hodnocení programů a intervencí odolnosti s využitím různých strategií. Tyto kompetence posílí schopnost pedagogických pracovníků provádět intervence zaměřené na odolnost se zvláštním důrazem na kvalitu implementace a sledování účinků programu. Dále si studenti rozvinou dovednosti, jak navrhnout program/plán projektu, který umožní přijetí programu vzdělávacím systémem snáze a udržitelně.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Identifikujte metody používané v modelu obecného plánování k vytvoření programu prevence/odolnosti
- Definujte kvalitu implementace a faktory, které kvalitu implementace ovlivňují, včetně adaptace a integrity programu
- Vysvětlit důležitost školních podmínek a odolnosti učitelů i připravenosti školní komunity na změnu pro úspěšnou implementaci programů prevence a odolnosti
- Vysvětlete význam hodnocení v prevenci/odolnosti a identifikujte použití různých typů hodnocení
- Systémové a rodinné chápání odolnosti – tato jednotka vystavuje studenty různým teoriím a modelům v oblasti rodinné terapie a systémové praxe. Podporuje učení tím, že zahrnuje cvičení, aby se studenti dále seznámili se systémovými dovednostmi. Kromě toho tato jednotka také umožňuje studentům zamyslet se nad různými klientskými populacemi/obtížemi a používáním systémových dovedností/technik jako formy intervence, zejména s ohledem na děti a mladé lidi ve školách. Navíc bude součástí tohoto celku i systémové chápání školského systému a dalších multisystémových souvislostí, které tvoří součást širšího socioekologického prostředí.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Pochopit teorii týkající se systémové praxe.
- Při pochopení složitosti práce s různými rodinami a jejich obtíží použijte systémový teoretický rámec.
- Bariéry rozvoje učení – tato studijní jednotka poskytne účastníkům příležitost prohloubit své chápání překážek ve vzdělávání, které vznikají jak v důsledku poruch v rámci dítěte, tak v sociálních a vzdělávacích nedostatcích. Bude zahrnovat zvážení teorie a výzkumu výzev vyplývajících z různých forem postižení a učení a sociálních a emocionálních obtíží, jakož i dopadu sociálních postojů, struktur a procesů v rámci sociálního modelu zdravotního postižení.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Prokázat hluboké a široké pochopení toho, jak se různé formy postižení mohou stát zdrojem překážek učení;
- Prokázat kritické porozumění výzvám a silným stránkám, které mohou zažít děti a mladí lidé se smyslovým postižením;
- Prokázat kritické porozumění výzvám a silným stránkám, které mohou zažít děti a mladí lidé s komunikačními potížemi a poruchami autistického spektra;
Semestr 2. Katedra poskytující jednotku: University of Crete, Řecko
- Kontextové procesy při zvyšování odolnosti: Klima ve třídě a ve škole – Cílem této jednotky je zabývat se nejdůležitějšími tématy souvisejícími s kontextovými procesy při zvyšování odolnosti ve školním prostředí a seznámit účastníky kurzu s:
- Základní koncepce inkluzivního vzdělávání a strategie na podporu úspěšného inkluzivního prostředí;
- Význam kooperativního učení a jak plánovat kooperativní aktivity ve třídě;
- Význam pečujících vztahů v procesu odolnosti a účinné strategie na podporu pečujících vztahů ve třídě;
- Hlavní vysvětlující modely chování, funkční analýza chování ve třídě a strategie na podporu pozitivního klimatu ve třídě;
- Je důležité identifikovat potřebu zvláštní podpory při řešení obecných a speciálních potřeb studentů.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Vyhodnoťte význam klimatu ve třídě a ve škole pro zlepšení odolnosti žáků s odkazem na příslušnou literaturu o výchově k odolnosti
- Identifikujte sociální a intelektuální výsledky kooperativního učení a kriticky zhodnoťte výhody používání strategií kooperativního učení v intervencích na odolnost.
- Identifikujte hlavní vysvětlující modely chování a kriticky zhodnoťte pozitivní strategie řízení chování
- Kriticky diskutovat o důležitosti identifikace potřeby zvláštní podpory některých studentů a zajistit, aby byla splněna, aniž by byla stigmatizována.
- Práce s rodiči a profesionály při posilování odolnosti – jeho studijní jednotka může pomoci odborníkům z praxe úspěšně zahájit rozvoj spolupráce s rodiči při výchově k odolnosti jejich dětí. Umožní odborníkům zapojit se s rodiči jako klíčovými partnery při plánování a implementaci programů odolnosti ve škole, doma a v dalších relevantních kontextech.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Uveďte kritický popis literatury o zapojení rodičů a komunity do výchovy dětí k odolnosti.
- Popište a analyzujte různé způsoby, kterými mohou učitelé spolupracovat s různorodostí rodičů při výchově k odolnosti jejich dětí.
- Popište způsoby, jak zapojení komunity může zlepšit příležitost dětí k odolnému růstu.
- Výzkumné metody ve výchově odolnosti - Tato studijní jednotka si klade za cíl umožnit účastníkům kurzu rozvinout kritické chápání konceptů a problémů souvisejících s výzkumem odolnosti a příslušných dovedností pro hodnocení a provádění takového výzkumu. Umožní účastníkům konstruovat výzkumné otázky související se vzděláváním k odolnosti a rozlišovat ty, které vyžadují kvantitativní, kvalitativní nebo smíšený návrh metod, navrhnout relevantní výzkumy pomocí vhodné metodologie a strategií sběru dat a analýzy, přičemž se budou zabývat otázkami platnosti a zobecnění, a dodržování standardů etického výzkumu.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Prokázat pochopení praktického dotazování, jeho teoretického rámce v rámci výzkumu vzdělávání odolnosti
- Rozlišujte mezi výzkumnými otázkami vyžadujícími kvantitativní, kvalitativní nebo smíšený návrh metodologie, mezi různými způsoby, kterými je v kvantitativním a kvalitativním výzkumu zajištěna validita a zobecnění
- Prokázat schopnost rozlišovat mezi různými nástroji a identifikovat ty nejužitečnější ve vztahu k proměnným
- Vybraná témata z resilience a aplikace v individuálních vzdělávacích potřebách - studijní jednotka si klade za cíl pokrýt aplikace výzkumu resilience ve vzdělávání se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Jeho cílem je pomoci pedagogům využívat aplikované znalosti a strategie pro budování odolnosti se zaměřením na zranitelné skupiny obyvatel, jako jsou děti se speciálními potřebami, včetně dětí s postižením, děti migrantů. a děti s emocionálními a behaviorálními potížemi.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Projděte si kriticky relevantní literaturu o odolnosti a pohodě zranitelných dětí (např. speciální vzdělávací potřeby: postižení, děti migrantů a uprchlíků, emocionální potíže a problémy s chováním)
- Porozumět tomu, jak může konzultační proces učitelům pomoci řešit problematické situace ve školách.
- Vyhodnoťte obsahové oblasti v tématech, jako je školení a vzdělávání rodičů a odolnost rodiny.
- Preventivní programy pro ohrožené děti předškolního a základního školství – Studijní jednotka si klade za cíl propojit existující literaturu o intervencích podložených důkazy pro malé děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním a rodinném kontextu tak, aby pedagogové mohli tyto intervence využít k podpoře blaha dětí. a odolnost. Celkovým cílem studijního celku je umožnit školním odborníkům navrhovat, zavádět a vyhodnocovat preventivní programy přizpůsobené potřebám školních dětí, zejména malých dětí v raných a základních školách.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Identifikujte nezbytné kroky při navrhování preventivních programů pro malé děti
- Pochopte důležitost implementační fáze v preventivních programech a identifikujte praktické strategie potřebné k zajištění účinnosti programu pro malé ohrožené děti
- Kriticky zhodnotit současné preventivní programy pro malé a zranitelné děti, které si uvědomí jejich silné stránky a omezení
Semestr 3. Katedra nabízející pracoviště: Univerzita v Lisabonu, Fakulta humánní kinetiky/ Stefan cel Mare University of Suceava , Přírodovědecká fakulta
- Posílení odolnosti pedagogických profesionálů – tato studijní jednotka si klade za cíl podporovat odolnost odborníků ve vzdělávacím prostředí tím, že jim pomáhá dosahovat účinných strategií zvládání. Odolnost praktiků by mohla být psychologickým procesem přeměňujícím sociální a kulturní negativní kontexty na příležitosti k rozvoji. Odolnost praktikujících také slouží jako vzor pro studenty. Má vliv na afektivní a průřezové kompetence, na akademické znalosti, které by se mohly vyvinout v transformativní znalosti.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Rozvinout hlubší porozumění způsobům, jak podporovat odolnost praktiků v rámci systémové ekologické odolnosti
- Popište faktory, které podporují odlišné myšlení, tvůrčí proces a společné chování
- Identifikujte roli pozitivity při podpoře růstu a blahobytu
- Identifikujte způsob, jakým by teoretická východiska mohla utvářet pochopení role praktika
- Pozorovací a praktická stáž I a II - Tato studijní jednotka je proto nezbytná pro přípravu odborníků z praxe na aplikaci kompetencí odolnosti v aktuálním kontextu s dětmi a mladými lidmi. Umožňuje účastníkům kurzu zapojit se jak do pozorování, tak do aplikace kompetencí odolnosti zahrnutých v tomto programu.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Poskytněte kritický popis nejúčinnějších strategií výchovy k odolnosti v jejich pracovním prostředí.
- Podejte kritický popis faktorů ve třídě, ve škole nebo v jiných kontextech, které posilují získávání kompetencí odolnosti u dětí a mladých lidí.
- Uvědomit si vlastní silné stránky a obtíže při usnadňování budování odolnosti u dětí a mladých lidí
- Organizační vztahy a podpůrné vytváření sítí v oblasti zvyšování odolnosti - Tato jednotka se snaží poskytnout účastníkům kurzu hlubší porozumění procesům zapojených do podpory odolnosti mezi odborníky ve vzdělávání. Účastníci budou mít možnost zkoumat profesní stres a analyzovat stresové faktory v individuálním profesním životě a na organizační klima školy. Poté se bude diskutovat o tom, jak lze profesionální sítě využít k tomu, aby pomohli praktikům vypořádat se se stresem a rozvíjet odolnost.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Aplikujte rámec podpory odolnosti k pochopení a podpoře odolnosti a blahobytu učitelů prostřednictvím organizačního klimatu;
- Identifikujte hlavní rizika a řešení prostřednictvím vytváření sítí na podporu osobního a profesního rozvoje učitelů;
- Aplikujte rámec odolnosti k identifikaci procesů, které pomáhají podporovat odolnost a pohodu učitelů a stát se mentory pro učitele.
- Identifikujte strategie podpory odolnosti vedení školy.
- Pozitivní psychologie ve vzdělávání – Tato studijní jednotka si klade za cíl poskytnout hluboké a kritické pochopení aplikace pozitivní psychologie ve vzdělávání za účelem podpory přístupu založeného na síle ve škole, na rozdíl od dřívějších deficitních přístupů ve vzdělávání. Hlavním cílem je umožnit učitelům, vychovatelům, rodičům a studentům hledat ve svých studentech a dětech silné stránky a využívat je k tomu, aby jim pomohli překonat jejich zranitelnost.
Znalosti a porozumění - na konci studia bude student schopen:
- Definujte hlavní aspekty pozitivní psychologie
- Identifikujte principy pozitivní psychologie v různých oblastech života
- Identifikujte využití pozitivní psychologie ve vzdělávacím prostředí
- Analyzujte a syntetizujte hlavní teorie a modely duševní pohody a odolnosti, které vycházejí z pozitivní psychologie
Semestr 4. Departement nabízející jednotka: University of Malta, University of Crete, University of Lisbon, Stefan cel Mare University Suceava
- Disertační práce – Disertační práce poskytuje účastníkům kurzu příležitost provést praktický výzkum (zahrnuje sběr a analýzu dat) v oblasti související s odolností a blahobytem dětí a mladých lidí, o kterých se během kurzu pojednává, a přispět ke znalostem zkoumaného předmětu. . Měl by být dokončen během třetího semestru kurzu a odevzdán jako disertační práce o rozsahu 15 000–20 000 slov. Studenti budou také absolvovat ústní zkoušku. Podrobné pokyny pro návrh a zpracování disertační práce a kritéria a postupy pro její zkoušení budou zpřístupněny v dokumentu s pokyny k disertační práci zveřejněné na začátku magisterského studia.
Zabíjí – na konci studijní jednotky bude student schopen:
- Identifikovat a kriticky analyzovat povahu a význam původní výzkumné otázky v oblasti jejich odborné praxe.
- Vypracujte vědeckou studii v oblasti odolnosti s náležitým provedením fází plánování, sběru dat, analýzy a zápisu.
- Prokázat dovednost při provádění vyšetřování v oblasti profesionální práce související s odolností dětí/mladých lidí a problémy jejich duševní pohody
- Prokázat kritické dovednosti v analýze omezení vlastní i jiné související výzkumné práce.
- Prokázat způsobilost v analýze etických otázek souvisejících s konkrétním vyšetřováním a v provádění nezbytných etických úvah a postupů.
Toto je první mezinárodní společný magisterský titul v oboru odolnosti ve vzdělávacích kontextech vedený mezinárodním konsorciem vysokoškolských institucí, který poskytuje jedinečnou příležitost pro začínající lídry ve vytváření vzdělávacích kontextů a systémů zvyšujících odolnost.