
MBA in
Master of Business Administration (MBA) Mezinárodní management New European College

Úvod
Master of Business Administration (MBA) v mezinárodním managementu vyučuje mezinárodní tým lektorů a výzkumníků z akademické sféry a průmyslu.
Studijní program MBA v mezinárodním managementu je zaměřen na studenty s bakalářským vzděláním v oblasti obchodní a nepodnikatelské administrativy. Kandidáti budou mít alespoň 3 roky zkušeností s prací ve společnostech a organizacích na pozici, která řídí lidi, procesy nebo obojí.
„Studijní program MBA je zaměřen na to, aby absolventi získali dovednosti a kompetence pro výkon manažerských pozic v oblasti podnikové správy, a to jak ve veřejném, tak v soukromém sektoru. Tyto pozice mohou zahrnovat manažerské pozice nebo pozice tvořící politiku ve velkých organizacích, stejně jako pozice managementu v malých a středních společnostech (SME). Cílem je, aby studenti byli schopni kriticky analyzovat a hodnotit různý vývoj v rámci organizace, aby mohli vytvářet, vytvářet a podněcovat politiky, vize a cíle a řešení v rámci této organizace. Měli by být schopni analyzovat strategické procesy a vizi společnosti nebo organizace a pomocí této analýzy aplikovat a implementovat nástroje k inovaci, optimalizaci a (re-)strukturalizaci těchto procesů pomocí integrálního přístupu. Z mezinárodního hlediska by se studenti měli naučit analyzovat prostředí, ve kterém se nacházejí, a přizpůsobit své chování a roli podle makro a mikroprostředí, ve kterém se nacházejí.“
Master of Business Administration (MBA) se stal akademickou kariérní podporou pro podnikatele i firemní pracovníky. Globalizace vyžaduje absolventy MBA se skutečně mezinárodním obchodním vzděláním.
S naším MBA v mezinárodním podnikání získáte potřebné dovednosti a nástroje, abyste mohli zastávat náročné pozice s manažerskou odpovědností. Pro studenty bez předchozího obchodního vzdělání je MBA perfektní program, který je kvalifikuje na manažerské pozice.
Náš MBA v mezinárodním podnikání propojuje teorii a praxi a vyučují ho instruktoři s významnými zkušenostmi ve své profesi. Malé skupiny umožňují velmi interaktivní výuku. Protože naši studenti MBA potřebují nejprve získat pracovní zkušenosti, aby se mohli zapsat, individuální zkušenosti a zázemí každého studenta činí hodiny ještě příjemnějšími. Členové naší fakulty využívají aktivizující prvky, jako jsou případové studie, simulace, projekty a prezentace, aby každý student měl možnost snadno propojit získané znalosti se svými osobními zkušenostmi.
Podnikatelé a intrapreneurs jsou úspěšní, protože dokážou rychle porozumět složitým situacím, které od nich vyžadují plánování a strategická rozhodnutí a současně práci na množství podnikatelských nápadů a projektů. Mají dobré znalosti marketingového designu a implementace. Být schopen současně rozvíjet podnikatelské nápady vyžaduje schopnost určit a pochopit důležité detaily, určit alternativy a neustále vyhodnocovat a revidovat obchodní procesy. Charakteristickým rysem podnikatelů je schopnost plně se věnovat a zavázat se k dosahování svých dlouhodobých podnikatelských záměrů a cílů a tato energie se také přímo promítá do krátkodobých cílů.
Podnikatel může být sám hybatelem nových obchodních aktivit (podnikatel) nebo hybatelem inovací a změn v rámci stávajícího podniku (intrapreneur).
Podnikatel vyžaduje schopnost řídit prostřednictvím vedení a motivace lidí. K tomu může dojít při zakládání podniků a projektů, ale také v době změn a inovací. Podnikatel pochopí potřebu dobrých komunikačních dovedností a bude dobře rozumět společnosti, ekonomice a udržitelnosti. Podnikatel bude mít dovednosti prodávat nápady a produkty, získávat odhodlání a prezentovat a realizovat obchodní plány. Pochopení potřeby stabilního a solidního řízení v rámci společnosti – velké i malé – je důležité. Podnikavý obchodník v moderní Evropě musí být schopen komunikovat s lidmi na celém kontinentu a po celém světě a vyžaduje schopnost porozumět vlivům národních a mezinárodních vlád na podnikatelské aktivity, kterých se účastní. Podnikatelé a Intrapreneurs vyžadují schopnost dívat se na problémy a rizika z holistického hlediska a nacházet řešení a řídit rizika prostřednictvím inovací.
Potřebují dobře rozumět finančním a fiskálním záležitostem a být schopni informovaně komunikovat s lidmi, kteří je podporují prostřednictvím účetnictví, lidských zdrojů nebo informačních služeb, a být schopni tyto lidi vést.
Přijímací řízení
Osnovy
Školní rok v New European College je rozdělen do dvou semestrů – zimního semestru a letního semestru a šesti hlavních bloků, z nichž každý trvá šest týdnů. Každý šestitýdenní blok se skládá ze dvou týdnů lekcí, po kterých následuje projektový týden, pak další dva týdny lekcí, po nichž následuje zkouškový týden, aby se modul dokončil.
MBA se skládá ze 3 fází, které se konkretizují ve 3 semestrech.
V semestru 1 studenti sledují 6 základních modulů MBA. Tyto moduly zahrnují řadu klasických funkčních oblastí obchodní administrativy, které budou kromě výuky klasického delegování znalostí uchopeny reflektivním učením, tj. učením, ve kterém studenti reflektují své předchozí pracovní zkušenosti ve světle materiálů poskytnutých v různých moduly.
Moduly semestru 1:
- Manažerské účetnictví a finance
- Marketing Management
- Úvod do výzkumných metod
- Řízení lidských zdrojů
- Řízení provozu
- Mezinárodní management
- Správa informací
Reflexivní učení pomáhá rozvíjet kritické myšlení, sebeuvědomění a analytické dovednosti. Zapojuje jednotlivce do procesu reflexe.
Semestr 2 obsahuje řadu modulů, které umožňují studentům studovat dále do hloubky v oblastech globalizace a strategického řízení a také si vybrat specializované volitelné předměty, ve kterých si prohloubí své znalosti.
V semestru 2 hlavní moduly International Corporate Sustainability a Globalization, Society & Culture poskytují programu větší hloubku a šíři, přičemž se dívají na globální problémy ze sociokulturního hlediska, stejně jako obchodní administrativa. Tyto moduly představují interdisciplinární přístup k procesu učení, tj. řada problémů bude studována z různých teoretických perspektiv vyvinutých v různých akademických disciplínách. Hlavní modul Podniková statistika se zabývá aplikací statistických metod a dat v rámci společnosti nebo organizace. Rovněž připraví studenty na výzkum v závěrečném projektu, pokud je jeho součástí statistická analýza. Podobně, ale jiným způsobem, tento modul vyzývá studenty, aby kombinovali informace z různých oborů a zdrojů tak, aby dosáhli plného porozumění obchodně-ekonomickým a společenským jevům.
Semestr 2 Moduly
- Výzkumné metody (závěrečný projekt)
- Globalizace, společnost a kultura
- Mezinárodní udržitelnost společnosti
- Obchodní statistiky
- Strategické řízení
- Mezinárodní poradenství
- Projektový modul (3 projektové týdny)
Během semestru 1 a 2 studenti pracují na portfoliu plánu osobního rozvoje (PDP), který vyvrcholí třemi vzájemně propojenými projektovými týdny v semestru 2, ve kterých studenti pracují v týmech na plnění poradenského projektu pro regionální organizaci. Může existovat jeden nebo více projektů, v závislosti na povaze toho, co je k dispozici, a během PDP a projektového modulu jsou studenti vedeni svým lektorem.
Semestr 3 je zcela vyhrazen pro Závěrečný projekt, ve kterém studenti dokončují výzkumný projekt, nejlépe z podnětu společnosti nebo nepodnikatelské organizace. Závěrečný projekt (přinejmenším) bude kombinovat teorii, výzkum a praktickou aplikaci.