
MBA in
MBA (na plný úvazek) Faculty of Business, Hong Kong Polytechnic University

Úvod
Speciální funkce
- Rozvoj generálních manažerů od roku 1990;
- Neustálé revize osnov, aby splňovaly aktuální a dlouhodobé potřeby;
- Vybavit studenty teoretickými koncepty a praktickými aplikacemi;
- Umožnění studentům dělat kritická rozhodnutí a informovaná rozhodnutí;
- Příprava mladých absolventů a manažerů na příspěvek do jejich organizací a odvětví;
- Nabídka tří volitelných specializací v oblasti letectví, módy a inovací a designu;
- Umožnění studentům dokončit program v jednom akademickém roce.
Akademické osnovy
Výchozí možností je studovat generické ocenění MBA. Studenti se také mohou rozhodnout absolvovat specializaci v letectví, módě nebo inovacích a designu po dokončení určených speciálních volitelných předmětů.
K dispozici jsou následující ceny:
- Master of Business Administration
- Master of Business Administration (letectví)
- Master of Business Administration (móda)
- Master of Business Administration (inovace a design)
Předměty základní správy
- Účetnictví pro manažery
- Business Analytics
- Etika, odpovědnost a udržitelnost
- Finanční řízení
- Globální ekonomické prostředí pro management
- Orientační workshop MBA
- Manažerské informační systémy
- Zásady a strategie řízení
- Správa operačních systémů
- Marketingový management
- Organizační chování a vedení
Volitelné předměty
Všichni studenti absolvují celkem 9 kreditů volitelných. Ti, kteří se rozhodnou absolvovat se specializací, absolvují 9 kreditů požadovaných speciálních volitelných předmětů. Ti, kteří se nevěnují specializaci, mohou dokončit 9 kreditů jakýchkoli speciálních nebo všeobecných volitelných předmětů.
Speciální předměty
Letectví
- Správa majetku letadla
- Řízení letecké společnosti
- Správa letiště a ekonomika
- Letectví Finance, účetnictví a daně
- Terénní studie v řízení leteckého nákladu
Móda
- Maloobchod s módou
- Nezávislé projekty
- Informační technologie v textilním a oděvním průmyslu
- Mezinárodní obchod v módním průmyslu
- Mezinárodní móda a textilní design
- Omni-Channel maloobchod a marketing
- Zajištění kvality textilu a oděvů
Inovace a design
- Branding: Od místních ke globálním strategiím
- Design a kultura: kulturní identita a autorství
- Budoucí souvislosti pro design
- Globalizace a design
- Inovativní vývoj produktů a služeb
- Správa vytváření hodnoty
- Speciální témata současného designu I
- Speciální témata současného designu II
Obecné volitelné předměty
- Aplikace rozhodovacích modelů
- Projekt obchodní inovace
- Elektronický obchod
- Podnikání
- Terénní studium pro řízení podniku
- Globální vedení v asijském kontextu
- Globální zajišťování zdrojů a dodávky
- Nezávislé projekty
- Mezinárodní finanční management
- Mezinárodní management
- Investice
- Vyšetřovací zpráva MBA
- Správa inovací
- Fúze a akvizice
- Vyjednávání a řízení konfliktů
- Metody výzkumu
- Řízení rizik pro korporace
- Six Sigma a techniky řízení kvality
Poznámky
- Struktura programu, názvy kurzů a obsah podléhají průběžné kontrole a změnám.
- V daném roce nebudou nabízeny všechny předměty, záleží na faktorech, jako je dostupnost personálu, zápis studentů a prostředky programu.
- Pro danou kohortu bude rozvrh bez střetnutí uspořádán pouze pro povinné předměty. A časový rozvrh se může změnit bez předchozího upozornění.
- Studenti, kteří se nevěnují specializaci, si mohou vybrat až jeden volitelný předmět ze „Společných volitelných předmětů“. Seznamy předmětů najdete na fb.polyu.edu.hk/study/taught-postgraduate-programmes/common-pool-electives.
Program Master of Business Administration je uznáván v rámci kvalifikačního rámce (QF úroveň 6).
Třídní rozvrh
Třídy povinných předmětů se pořádají ve všední dny (denní i večerní) a o víkendech (soboty a neděle, 6,5hodinová výuka denně). Pokud jde o volitelné předměty, většina z nich je nabízena ve všední dny večer a několik z nich o víkendech.
Za třídou
Vývoj vedení
Cílem MBA Orientation Workshop je poskytnout studentům orientaci v programu a také příležitost seznámit se se svými spolužáky. Během team-buildingových aktivit a mini-přednášek účastníci získávají zkušenosti s řízením a rozvíjejí nové profesionální sítě.
Globální průzkum
„Field Study for Business Management“ je volitelný předmět pro studenty, kteří chtějí prozkoumat svět globálního podnikání.
Terénní studium v Emilia-Romagna, Itálie
Ve dnech 5. až 10. ledna 2020 se studenti vydali na studijní cestu do Emilia-Romagna, aby sledovali obchodní koncepty a postupy v zahraničním kontextu. Mezi podniky, které navštívili, byly Ferrari, Pagani, Max Mara, Ferrarini, Acetaia Picci a Nadace Fashion Research Italy. Zúčastnili se také přednášky na univerzitě v Modeně a Reggio Emilia.
Terénní studium v irském Dublinu
Během cesty do Dublinu od 19. do 24. května 2019 navštívili studenti Guinness Enterprise Center, Trinity College Dublin Business School, Waterfall Farm, Teeling Whisky Distillery, Guinness Storehouse, National Institute for Bioprocessing Research a zúčastnili se sdíleného setkání, které řešili zakladatelé of Chasing Returns, Aylien and HealthBeacon na Dublin City University Business School.
Přijetí
Vstupní požadavky
- Bakalářský, postgraduální nebo postgraduální diplom v jakékoli oblasti nebo ekvivalentní odbornou kvalifikaci; a minimálně 2 roky praxe v manažerské nebo profesionální funkci; a znalost angličtiny.
Pokud nejste rodilým mluvčím angličtiny a váš bakalářský nebo ekvivalentní titul je udělován institucemi, kde výukové médium není angličtina, očekává se, že splníte minimální požadavek anglického jazyka univerzity pro účely přijetí.
Uchazeči z užšího výběru budou pozváni na výběrový pohovor, kde prokáží svoji motivaci, vyspělost a schopnost komunikovat v angličtině.
Způsob studia
Plný úvazek
Cena
- Master of Business Administration
- Master of Business Administration (letectví)
- Master of Business Administration (móda)
- Master of Business Administration (inovace a design)
- (Early Exit Award: Postgraduate Diploma in Business Administration (PgD BA))
Studenti budou přijati na MBA s generickým oceněním. Výchozí možností je studovat generické ocenění MBA vyplněním celkem 39 kreditů. Další možností je absolvovat obor letectví, móda nebo inovace a design po dokončení 39 kreditů, včetně 9 kreditů požadovaných speciálních volitelných předmětů.
Normální doba trvání
Jeden akademický rok včetně letního semestru
Poplatek (podléhá schválení)
Místní studenti
- 358 800 HK za program
- (9 200 HK $ za kredit za 39 kreditů)
Nelokální studenti
- 415 350 HK $ za program
- (10 650 HK $ za kredit za 39 kreditů)
aplikace
Byla zahájena aplikace pro vstup 2022-23 do programu.
Stipendium
K dispozici je stipendium založené na zásluhách.
Přijímací řízení
Osnovy
Tento program připravuje čerstvé absolventy a mladé manažery na řešení skutečných problémů řízení. Struktura je intenzivní, komplexní a dobře navržená. Program, který vyučují zkušení a angažovaní učitelé, poskytuje studentům výjimečně dobrou hodnotu.
Tento program staví na znalostech a dovednostech, které účastníci získali během své kariéry. V základních předmětech je přijata široká manažerská perspektiva, zatímco specializovanější volitelné předměty jsou navrženy tak, aby vyhovovaly konkrétním potřebám účastníků a jejich současných a budoucích zaměstnavatelů.
Celkově se program snaží sloužit obecným potřebám řízení všech účastníků a zároveň umožňuje určitou specializaci v oblastech, které jsou pro některé studenty zvláště důležité.
Technologický prvek v učebních osnovách
S cílem pomoci studentům přijmout technologické změny a digitální transformaci bylo do široké škály předmětů začleněno pět prvků, jmenovitě umělá inteligence, Blockchain, Cloud Computing, Data Science a Entrepreneurship.
Náš učební plán je zaměřen na podporu povědomí o dopadu technologických inovací a kromě toho, že umožňuje studentům pracovat s daty a osvojit si technologie k řešení obchodních a organizačních problémů a zároveň zlepšit řízení a vedení.
Kvalitní výuka a učení
Jako přední poskytovatel kvalitního postgraduálního obchodního vzdělávání v regionu nabízí Obchodní fakulta unikátně navržený program Master of Business Administration (MBA). Design programu vyhovuje konkrétním potřebám účastníků a jejich současných i budoucích zaměstnavatelů prostřednictvím:
Obchodní odkazy
Všichni profesoři vyučující v programu MBA jsou dobře kvalifikovaní, pokud jde o jejich akademické vzdělání a průmyslové znalosti, a co je důležitější, zavázali se ke kvalitní výuce. Většina akademiků v PolyU se podílí na výzkumných projektech v celé řadě podniků. Tyto projekty umožňují pravidelnou zpětnou vazbu od manažerů v klíčových odvětvích a v průběhu let s nimi navazují vazby, což zajišťuje, že obsah programu je vždy aktuální a relevantní pro dnešní podnikatelské prostředí.
Metody vyučování, učení a hodnocení
Zatímco internet poskytuje vynikající způsob učení, v programu PolyU MBA klademe důraz na osobní kontakt se zaměstnanci a ostatními studenty. Náš program maximalizuje efektivitu učení využitím různých metod výuky. Výuka je vysoce interaktivní a zahrnuje přednášky, projekty a semináře. Studenti jsou aktivně zapojeni do procesu učení a očekává se, že přispějí ke společnému procesu učení prostřednictvím diskuse o přidělených materiálech ve třídě a sdílením svých odborných zkušeností.
Velký důraz je kladen na „vnášení reality do třídy“, kdy studenti vytvářejí písemné analýzy a verbální prezentace, kde jsou teoretické znalosti aplikovány na praktické problémy. Oceňují se jak skupinové, tak individuální úspěchy.
Ve většině případů je hodnocení založeno jak na kurzu, tak na zkoušce, přičemž rovnováha se liší podle povahy předmětu.
Profesní a obchodní rozvoj
S cílem pomoci studentům MBA učení a interakci se pravidelně konají veřejné semináře, na kterých jsou zváni vážení učenci a obchodníci, aby se s účastníky podělili o své znalosti a zkušenosti. Návštěvy a výlety jsou také organizovány, aby se studenti seznámili s obchodními komunitami na jiných územích. Tímto způsobem studenti našeho programu nezískají pouze učebnicové znalosti. Očekává se od nich, že budou aktivně komunikovat s obchodním světem, a mohou si tak vypěstovat silný smysl pro identitu a závazek.
Struktura programu
Výchozí možností je studium na generické ocenění MBA. Studenti se také mohou rozhodnout absolvovat specializaci v letectví nebo módě po dokončení určených speciálních volitelných předmětů.
Dostupné ceny jsou:
- Master of Business Administration
- Master of Business Administration (letectví)
- Master of Business Administration (móda)
Učební plán zahrnuje technologické prvky, jako je dolování a analytika dat, programování, crowdfunding, kryptoaktiva a diverzifikace, techniky strojového učení v prognózování, základní datová věda a modelovací přístupy pro řízení provozu, stejně jako řízení informačních systémů a informačních technologií.
Povinné předměty
- Účetnictví pro manažery (AF5108)
- Business Analytics (LGT5425/ MM5425)
- Etika, odpovědnost a udržitelnost (MM5681)
- Finanční správa (AF5318)
- Globální ekonomické prostředí pro management (AF5618) #
- Orientační workshop MBA (MM5041)
- Manažerské informační systémy (MM5424)
- Zásady a strategie řízení (MM532) #
- Správa operačních systémů (LGT5105)
- Marketing Management (MM576)
- Organizační chování a vedení (MM5133)
Volitelné předměty
Všichni studenti absolvují celkem 9 kreditů volitelných předmětů. Ti, kteří se rozhodnou absolvovat se specializací, dokončí 9 kreditů požadovaných speciálních volitelných předmětů. Ti, kteří nestudují specializaci, mohou absolvovat 9 kreditů ze speciálních nebo všeobecných volitelných předmětů.
Speciální volitelné předměty
- Letectví
- Aircraft Asset Management (LGT5940)
- Řízení letecké společnosti (LGT5941)
- Řízení a ekonomika letiště (LGT5942)
- Logistika a řízení letecké dopravy (LGT5014)
- Regulační politika letecké dopravy (LGT5161)
- Letecké finance, účetnictví a daně (LGT5943)
- Letecký marketing (LGT5163)
- Řízení bezpečnosti letectví (LGT5164)
- Studijní obor Řízení leteckého nákladu (LGT5944)
- Nezávislé projekty (LGT5939)
- Móda
- Maloobchod s módou (ITC515)
- Nezávislé projekty (ITC5939)
- Informační technologie v textilním a oděvním průmyslu (ITC519)
- Mezinárodní obchod v módním průmyslu (ITC557)
- Mezinárodní módní a textilní design (ITC525)
- Omnikanálový maloobchod a marketing (ITC596)
- Zajištění kvality v textilu a oděvech (ITC502)
Obecné volby
- Aplikace modelů rozhodování (LGT5122)
- Obchodní aplikace blockchainu (MM5426)
- Business Forecasting (MM5413)
- Business Innovation Project (MM5361)
- Elektronický obchod (MM544)
- Podnikání (MM534)
- Studijní obor pro řízení podniku (MM5913)
- Globální vedení v asijském kontextu (MM5201)
- Global Sourcing and Supply (LGT5034)
- Nezávislé projekty (AF5939/LGT5939/MM5935/ITC5939)
- Mezinárodní finanční řízení (AF5362)
- Mezinárodní management (MM539)
- Investice (AF5344)
- Vyšetřovací zpráva MBA (AF5941/LGT5931/MM5931)
- Správa inovací (LGT5426)
- Fúze a akvizice (AF5321)
- Vyjednávání a řízení konfliktů (MM5191)
- Výzkumné metody (MM501)
- Řízení rizik pro korporace (AF5333)
- Semináře v rozvíjejících se technologiích (MM5452)
- Six Sigma a techniky řízení kvality (LGT5157)
- Pohoda v práci (MM5271)
#i. Předměty byly zařazeny do seznamu hrazených kurzů v rámci Fondu dalšího vzdělávání (CEF) pro prezenční program Master of Business Administration.
ii. Program Master of Business Administration je uznáván podle rámce kvalifikací (QF Level 6).